ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در ایده برتر پارسیان (قیمت پرینتر، اسکنر، فکس، دستگاه کپی/فتوکپی، لپ تاپ، تبلت ، قطعات کامپیوتر، دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی)

تفاوت فیش پرینتر با فیش پرینتر حرارتی

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶ ب.ظ

این پرینترها با عنوان فیش زن، فیش پرینتر، فیش زن حرارتی، فیش پرینتر فروشگاهی، فیش زن سوزنی، چاپگر حرارتی و فروشگاهی شناخته شده است.

تفاوت فیش پرینتر ها بدون در نظر داشتن برند آنها در سایز کاغذ مصرفی، تکنولوژی اتوکاتر، روش چاپ سوزنی و حرارتی و از همه مهم تر پرتابل بودن و اتصال از طریق بولوتوث، WIFI و وایرلس می باشد، البته تنوع فیش زن ها تنها به دلایل ذکر شده نیست بلکه شامل قابلیت ها و ساختار فیش پرینتر ها نیز برمی گردد.

 

مزایای زیادی برای داشتن فیش پرینتر ها یا فیش زن ها در رستوران ‎ها، خرده فروشی‎ و خواروبار فروشی ‎‎ها یا هتل ‎ها وجود دارد.

دستگاه‎های صدور فیش یا فیش پرینترها به شما این امکان را می دهند علاوه بر تسریع و سهولت داد و ستد با مشتریان، می توانید از آن به عنوان وسیله‎ای برای تبلیغات خود استفاده نمایید.

همانطور که در بالا اشاره شد فیش پرینترها براساس مکانیسم عمل به دو گروه فیش پرینتر حرارتی و فیش پرینتر سوزنی تقسیم می شوند.

در واقع می توان گفت تفاوت فیش پرینتر و فیش پرینتر حرارتی در مکانیسم عمل انها می باشد و در کل فیش پرینتر حرارتی را به اختصار فیش پرینتر نام می برند.

 

فیش پرینتر سوزنی چیست؟

پرینتر های سوزنی از قدیمی ترین فناوری ها بشمار می‌ آیند که همچنان تولید می‌ شوند. برخی از فروشندگان عمده هنوز آن‌ ها را می سازند، بازاریابی می کنند و از تأمین‌کنندگان و قطعات پرینترهای سوزنی پشتیبانی می کنند.

پرینترهای سوزنی در محیط‌ های تخصصی که چاپ قیمت پایین ضروری است، بسیار کاربردی هستند.

فیش پرینتر حرارتی چیست؟

در فیش پرینتر های حرارتی مکانیسم جدید چاپ تحت عنوان چاپ با حرارت یا چاپگرهای حرارتی معرفی شده اند.

در این نوع چاپ نیاز به جوهر نیست در واقع هد دستگاه توسط ایجاد حرارت بر روی کاغذ می نویسد.

در واقع در این مکانیسم نیاز به کاغذ های خاصی است که در مقابل حرارت حساس بوده و واکنش نشان می دهد.


 مزایای فیش پرینتر های حرارتی

از جمله مزایای فیش پرینترهای حرارتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    عمر طولانی و عدم نیاز به سرویس مداوم و شارژ

•  سرعت بالا در چاپ و افزایش راندمان کاری

•    هزینه پایین چاپ

•    کاهش صداهای اضافی در حین انجام کار

•    بر طرف نمودن مشکل کمبود جا به دلیل اشغال کردن فضای اندک توسط فیش زن حرارتی

•    کاهش هزینه‌های جانبی و تنها شامل تهیه کاغذ های مخصوص حرارتی است که ان هم هزینه کمی دارد

 

این خصوصیات منحصر به فرد پرینتر های فیش زن حرارتی سبب شده که این پرینتر ها به طور گسترده در جاهایی مثل رستوران ها، دستگاه های خود پرداز بانک ها (ATM) ، داروخانه ها ، تاکسی سرویس ها و پیک های موتوری، دستگاه های نوبت دهی، سینماها، فروشگاه و... مورد استفاده گسترده قرار گیرد.


نحوه اتصال فیش پرینتر حرارتی

اکثر پرینترهای حرارتی صدور فیش با پورت های زیر در بازار موجود است که هنگاه خرید باید نوع پورت را انتخاب کنید. البته امکان تعویض پورت بعد از خرید هم وجود دارد، نحوه اتصال فیش پرینتر حرارتی شامل موارد زیر می شود:
پورت ‌موازی (Parallel)، پورت ‌سریال (COM)، پورت  USB، پورت شبکه (Ethernet).

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی