ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در ایده برتر پارسیان (قیمت پرینتر، اسکنر، فکس، دستگاه کپی/فتوکپی، لپ تاپ، تبلت ، قطعات کامپیوتر، دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی)

در بخش قبلی این آموزش رزولوشن های Full HD و HDready را بررسی کردیم و اندکی در مورد هر کدام توضیح دادیم. اکنون در ادامه بحث گذشته در مورد برخی اصطلاحات در مورد کیفیت تصاویر و لوگوهای مختلف در این زمینه توضیح می دهیم. در ابتدا باید بگوییم که تفاوت واقعی بین دو رزولوشن HD و Full HD بر اساس توانایی تلویزیون در نمایش تصاویر تعیین می شود. در حقیقت تلویزیون ویدئوها را به صورت خطوط افقی و عمودی نمایش می دهد که هر چه تعداد این خطوط بیشتر باشد پیکسل های بیشتری نیز نشان داده می شود و ویدئو با کیفیت بالاتری پخش می شود. تلویزیون های HD در هر لحظه 720 خط افقی (720p) و تلویزیون های Full HD در هر لحظه 1080 خط افقی (1080p) را نشان می دهند.

حتما بخوانید: تفاوت رزولوشن های HD ready و Full hd در نمایش تصاویر (1)

تفاوت رزولوشن های HD ready و Full hd در نمایش تصاویر

تفاوت رزولوشن های HD ready و Full hd در نمایش تصاویر

در ادامه بررسی تفاوت رزولوشن های HD ready و Full hd در نمایش تصاویر و برای یک مقایسه دقیق تر، باید این نکته را خاطر نشان کنیم که اصطلاح 1080p با 1080i متفاوت است. چنانچه در هنگام خرید تلویزیون با عبارت 1080i در مشخصات آن برخورد کردید، توجه کنید که 1080i به معنی وضوح Full HD نیست.  Progressive و Interlaced  دو استاندارد در تولید نمایشگر هستند و هر یک تعیین می کنند که هر فریم از یک ویدئو چگونه به نمایش در می آید. طی فرآیند Progressive Scan تلویزیون در یک لحظه تمامی 1080 خط افقی موجود در تصویر را نمایش می دهد که آن را با 1080p بیان می کنیم. اما در فرآیند Interlaced Scan تلویزیون نیمی از خطوط افقی هر فریم را پس از نیمه خطوط افقی فریم قبلی نشان می دهد که با 1080i بیان می شود و در بسیاری موارد موجب فریب چشم خواهد شد. برای توضیح کامل تر، بهتر است در هنگام خرید تلویزیون یا مانیتور رزولوشن 1080i یا هر عدد دیگری با پسوند i را نادیده بگرید زیرا ویدئوهای interlaced از کیفیت پخش بالایی برخوردار نیستند. در بخش بعدی این آموزش، موارد بیشتری را در این زمینه با هم مرور خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تلفن 73027-021 با کارشناسان ایده برتر در ارتباط باشید.

حتما بخوانید: ویژگی های یک مانیتور خوب

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی پلاتر

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور ویدئو وال مانیتور صنعتی

تجهیزات شبکه  سانترال تلفن سانترال  بیسیم  تلفن بیسیم  تلفن رومیزی تلفن باسیم باتری یو پی اس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۵
ایده برتر پارسیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی